8/6 De angst voor afwijzing en meer...



"De 'kouwe kant' is meestal wél aardig!"

Toch is er onder 'sales' die bekende drempel voor telefonische acquisitie.
Maar waaróm eigenlijk?
Heeft dat te maken met een activiteitenplanning waardoor deze werkzaamheden in het nauw komen?
Er daardoor niet de juiste aandacht, concentratie en tijd voor is?
Deels wel.
En is 't in de basis misschien ook gelegen in een angst voor 't onbekende en voor afwijzing?
Dat ook.
Maar, waar zít die angst dan in?
Want wat is om te beginnen nu 't ergste dat je gebeuren kan?
De hoorn op de haak horen gaan?
Of "geen interesse!" teruggekoppeld krijgen?
Of "sorry, nu geen tijd!"?
Of zit 't 'm veelmeer in de vrees om op zeker moment in 't gesprek zélf geen tekst meer te hebben?
Een goede voorbereiding en inleving in de actuele bedrijfsprioriteiten van de ander, parkeren een dergelijk scenario feitelijk direct.
Daarbij, wees je vooral bewust dat zich aan de andere kant van de lijn nauwelijks boemannen of boevrouwen bevinden. Maar veelal sympathieke mensen. Die bij gelegenheid gerust openstaan voor een betrokken en opbouwend gesprek. Maar zich onder werktijd bevinden en die tijd simpelweg efficiënt willen en moeten besteden, met een focus op de geformuleerde hoofdzaken.
En dús de alarmbellen hebben aanstaan of het verder aanhoren van je ongevraagde relaas wel zinvol is.
Terécht!
Speel daar dan ook respectvol op in!
De ander moet écht ervaren dat 't je menens is - je oprechte interesse in hem of haar...




Naam * : E-mail * : Website: Bericht * : Code * :
Incorrect please try again
Vul de code in die je hierboven ziet: Vul de nummers in die je hoort:
Er zijn nog geen reacties op dit item.